مثال بازاریابی تلفنی چیست؟
بازاریابی تلفنی معمولا به معنای تماس تلفنی با مشتریان مخصوصا مشتریان بالقوه است. این کار میتواند شامل استفاده از فکس یا اینترنت هم باشد. جالب است که بدانید نامهها و جلسات حضوری دیگر اثر بخشی سابق را ندارند لذا روز به روز افراد بیشتری هستند که به این نوع بازاریابی روی میآورند. در ادامه به هدف و مزایای انواع بازاریابی تلفنی میپردازیم.
انواع بازاریابی تلفنی
ورودی
در بازاریابی ورودی شرکتها پس از پرس و جو در مورد کسانی که نیازمند خدماتشان میباشند با آن مشتریها تماس میگیرند. بازاریابی تلفنی ورودی شامل دریافت سفارش برای محصولات مختلف از طریق مدیریت تماسهای ورودی است. لازم به ذکر است که یک پلتفرمی که در این نمونه بازاریابیها به شدت موفق عمل میکند پلتفرم زرین کال میباشد.
خروجی
این بازاریابی از انواع بازاریابی تلفنی فعال است. در این بازاریابی شرکت با مشتریان بالقوهی فعلی ارتباط برقرار میکند. از آن جایی که فروش واقعی با این نمونه بازاریابیها به وقوع میپیوندد، بهتر است که از بازاریابهای متخصص و آموزش دیده در این حیطه استفاده کنید. به طور مثال یکی از جاهایی که میتوانید به افراد مجرب دسترسی پیدا کنید سامانهی پیام صوتی زرین کال میباشد.
فروش
این نمونه بازاریابی شامل تاکتیکهای متقاعد کننده از جانب فروشندگان میباشد. در این نوع از بازاریابی بسیار مهم است که شما بتوانید یک رابطهی خوبی را با مشتری برقرار کنید و سپس بر این رابطه مسلط شوید.
دورکاری
در این نوع بازاریابی تلفنی افراد دورکار پس از کسب یک سری اطلاعات در مورد علایق، مشخصات شخصی و اطلاعات جمعیتی با مشتریها تماس میگیرند.
![آشنایی با انواع بازاریابی تلفنی](https://zarincall.ir/wp-content/uploads/2021/11/انواع-بازاریابی-تلفنی.jpg)
هدف انواع بازاریابی تلفنی چیست؟
هدف از انواع بازاریابی تلفنی ایجاد آگاهی از نام تجاری و محصول شرکت برای مشتریان میباشد. خیلی وقتها هدف نهایی یک تماس بازاریابی رزرو یک جلسه یا تبلیغ یک رویداد است نه این که بخواهند حتما خدماتی را به فروش برسانند. شما میتوانید از طریق سامانه پیام صوتی زرین کال به راحتی این نوع آگاهی را در مشتریان خود ایجاد کنید و از طریق مدیریت پیامها تعداد انبوهی از پیامهای صوتی را در ساعت مناسبی از شبانه روز را برای مشتریان خود ارسال نمایید.
مزایای انواع بازاریابی تلفنی
به طور کلی بازاریابی به سه طریق میتواند سطح تجارت شما را ارتقا دهد.
- سنجش میزان علاقهی مشتری به خدمات و محصولات شرکت.
- داشتن ارتباط بیشتر با مشتریها نسبت به زمانی که صرفا ارتباط حضوری داشته باشید.
- فروش محصولات هم به مشتریان فعلی و هم جذب مشتریهای جدید.
شناخت زمان مناسب
یکی از نکاتی که در مورد انواع بازاریابی تلفنی باید رعایت کنید، شناخت زمان است. شما میتوانید از طریق سامانههای پیام صوتی زمان ارسال پیامها را مدیریت کنید. بنابراین بهتر است با توجه به سبک زندگی مشتریهای خود بهترین زمان ارسال پیام را مشخص نمایید. به طور مثال بهترین زمان برای نوجوانی که از صبح تا ظهر در مدرسه است با خانم خانه داری که اغلب وقت خود را در خانه سپری میکند متفاوت است.