بازاریابی تلفنی یکی از روش هایی از بازاریابی مستقیم میباشد که در آن فروشنده با مشتریان احتمالی خود تماس تلفنی برقرار می¬کند و به ارائه توضیحاتی درباره خدمات و محصولاتی که ارائه می دهد می-پردازد و در آخر از مشتری تقاضای خرید می¬کند که به فروش تلفنی می انجامد.
مزایای بازاریابی تلفنی
تمامی ارقام و آمارها همچنین بررسیها و تحقیقات متعدد همگی یکصدا اذعان دارند که این شیوه بازاریابی به جذب مشتریان جدید و فروش بالا کمک میکند. پس نمیتوان به راحتی گفت که این شیوه به علت داشتن برخی نکات منفی، ناکارآمد است.
میزان جذب مشتری و فروش بالا با این شیوه همواره به حدی بوده است که کلا نمیتوان آن را نادیده گرفت و کنار گذاشت. با دستیار تلفنی قدرتمند زرین کال در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مزایای بزرگ این نوع از بازاریابی بپردازیم.
- تعامل انسانی
- مشاغل کوچک
- خدمات مشتری
- کاهش هزینهها
- انعطاف پذیری
- اندازه گیری نتیجه
یکی دیگر از مزایای بازاریابی تلفنی با دستیار تلفنی زرین کال این است که میتوانید همین امروز دستیار قدرتمند و دقیق استخدام کنید.
معایب بازاریابی تلفنی
در کنار مزایای فراوان، این شیوه معایب زیادی دارد که امکان دارد همه ما تعدادی از آنها را بدانیم. بهرحال طبیعی است که هر شیوه ای معایب و مزایای خاص خودش را داشته باشد، ولی معایب بازاریابی تلفنی بگونهای است که بسیاری از کسب و کارها عطای آن را به لقایش میبخشند و ابدا سراغ آن نمیروند. در این بخش از مقاله قصد داریم درباره شماری از معایب این نوع از بازاریابی صحبت کنیم پس با زرین کال همراه باشید.
- مخالفان زیاد
- عدم تماس دیداری
- عدم دسترسی به بعضی افراد
- موانع قانونی
- عمر کوتاه
- عدم رویت کالا
- نیروی کار
آیا بازاریابی تلفنی برای شما مناسب است؟
بسیاری از مردم بازاریابی تلفنی را یک شغل آسان و راحت میدانند. شما روی یک صندلی راحت در یک اتاق گرم مینشینید، با اشخاص زیادی صحبت میکنید و درآمد کسب میکنید. با این حال در حقیقت این یک کار بسیار رقابتی، پرتنش و چالش برانگیز است. همه افراد برای بازاریابی تلفنی مناسب نیستند. چنانچه از فشار کاری زیاد، اهداف تعیین شده و… متنفر هستید، بازاریابی تلفنی شغل ایده آل شما نیست. حتی چنانچه بسیاری از مهارتهای مورد نیاز را میتوان در دوره آموزش یاد گرفت و به مرور بهبود یافت، یک بازاریاب تلفنی ایده آل باید با مجموعهای از خصوصیت های ذاتی کار خود را شروع کند.
- مهارت گوش دادن
- صداقت
- انعطاف پذیری
- سازگاری
- انگیزه
- صدا
- سواد رایانهای
- یادگیری مشتاقانه
- سازمان یافتگی