تلفن میتواند سایر ابزارهای بازاریابی را تقویت و تکمیل کند و حتی گاهی جایگزین تمام روشها بشود. بازاریابی تلفنی میتواند به شکل چشمگیری موفقیت فروش شما را افزایش دهد. به همین خاطر زمان آن رسیده که اصول بازاریابی را فرا بگیرید و کارایی خود را در استفاده از تلفن به حداکثر برسانید. در ادامه نکاتی را درباره آموزش بازاریابی تلفنی خواهیم گفت که برای افراد مشتاق به کار بازاریابی میتواند مفید باشد.
به کدام نوع بازاریابی تلفنی علاقه دارید
برخی از مردم به جمع آوری کمکهای خیریه علاقهمند هستند، در حالی که برخی دیگر به انجام نظرسنجی یا فروش محصولات علاقه دارند. مهم این است که یک نوع بازاریابی تلفنی که برای شما جالب است را انتخاب کنید، چرا که در این صورت مشتریان به احتمال بیشتری به اشتیاق شما پاسخ میدهند و شما در این زمینه موفقتر خواهید بود.

مهارتهایی که در آموزش بازاریابی تلفنی باید یاد بگیرید
اگر علاقهمند به فروشنده تلفنی هستید، باید بتوانید از طریق تلفن ارتباط برقرار کنید و مهارتهای رایانهای متوسط برای سازماندهی و ارائه اطلاعات به مشتریان احتمالی را داشته باشید مهارتهای دیگری که برای آموزش بازاریابی تلفنی باید مورد توجه شما قرار گیرند شامل موارد زیر میشوند.
مهارتهای گوش دادن: شما باید با دقت گوش دهید تا مطمئن شوید که مشتریان را درک کردهاید و بتوانید به آنها کمک کنید.
صبر: باید آدم بسیار صبوری باشید، مخصوصاً هنگام صحبت با مشتریان ناراضی.
مهارتهای ارائه خدمات به مشتریان: پاسخ به سوالات مشتری و کمک به حل مسائل و رسیدگی به شکایات مربوط به شرکت شما کمک میکند تا مشتریان خود را حفظ کنید.
مهارت حل مسئله: سعی کنید برای مشکلات مشتریان راه حلهایی خلاقانه و عملیاتی پیدا کنید.
مهارتهای بین فردی: این مهارت شامل توانایی ایجاد تعاملات مثبت با مشتریان و سایر بازاریابان از راه دور میباشد.
توانایی انجام چند مهارت با هم: با این توانایی، میتوانید به طور همزمان به بسیاری از وظایف مانند بررسی ایمیل، یادداشت برداری و صحبت با تلفن بپردازید.
بهترین راه برای کسب تسلط بر مهارتهای فوق در آموزش بازاریابی تلفنی، تمرین میباشد. برای این که بتوانید از همان ابتدا بازاریابی موفقی داشته باشید میتوانید از سامانه پیام صوتی زرین کال و بازاریابهای مجرب این مجموعه استفاده کنید تا در نهایت خودتان به یک بازاریاب حرفهای تبدیل شوید.
چگونه میتوان کارایی خود را در نقش فروشنده افزایش داد
- برای خود هدف تعیین کنید. ممکن است واضح به نظر برسد، اما بدون هدف کار شما به احتمال زیاد بی معنی خواهد بود.
- استراحت کنید. هر یک مدتی که با تلفن صحبت کردید یک زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید.
- مهارت جدید بیاموزید.
- از اسکریپت فروش استفاده کنید.
- هر چند مدتی کار تجزیه و تحلیل دادهها را برای ارزیابی فرصتها انجام دهید.
- بر نظارت تماسها نظارت داشته باشید و از آنها بازخورد بگیرید.
- همچنین میتوانید از سامانههای ارسال پیام صوتی مانند پلتفرم زرین کال استفاده کنید.